|
Hvad bilder man os ind
Der foregår en meget omfattende propaganda, der dagligt hjernevasker flertallet af befolkningen, så folk tror på Vestens ideologi og vores politiske system. Det går ud på, at fremmede kulturer er nede på et halv-dyrisk niveau - og vi engang også var det. Men efter den borgerlige rvolution i slutningen af 1700-tallet har mennesker her i Vesten udviklet sig mere og mere. Vi er blevet civiliseret, moderne og har nået den højeste visdom.
Hele det nuværende system er blevet så perfekt, at der kun kan ske kvantitative forbedringer. Der foregår en konstant vækst, og vores samfund bliver rigere og rigere år for år.
Der er en massiv bevidstheds-industri, der med aviser, blade, radio og TV gentager de samme budskaber dag for dag. Men i 1960'erne opstod den kritiske forskning, hvor nogle forskere begyndte at sætte sig ind i, hvad der rent faktisk var sket op gennem tiden - og sker nu i vores tid. Det vil jeg kort komme ind på i det følgende.
Hvad er der sket igennem tiden
Efter 1400-tallet bildte kirken folk ind, at der ikke kun var Gud - men også Satan. Menneskers underliv var dyrisk - og Satan kunne besætte ens underliv, så man blev ond. Man skulle derfor hæve sig op over underlivet. Det var der mange kvinder, der ikke magtede. Og de blev besat af Satan - mente kirken. Præsterne fangede sådan en kvinde, torturerede hende, indtil hun erkendte, at hun havde været i kontakt med sit underliv. Og så udleverede man hende til myndighederne, der brændte hende levende på bålet. Der blev brændt mellem 40-50.000 kvinder over bålet.
Tegningen til venstre er et gammelt kinesisk symbol, der forestiller en person med hoved, bryst og underliv. Den blå streg symboliserer muskelspænding mellem bryst og underliv, idet man har hævet sig op over underlivet. Dette "energimønster" overføres via nervetrådene til hjernen, så der her opstår en tilsvarende bevidstheds-struktur. |
I sidste halvdel af 1700-tallet blev mange mennesker i Europa inspireret fra Indien. Inderne hævede sig ikke op over deres underliv, og så var de jo onde - ifølge kirken. Men de var kærlige, sjove og sociale. Store dele af befolkningen mistede derfor troen på kirken - og holdt op med at hæve sig selv op over deres underliv. Man holdt op med at brænde kvinder på bålet.
Når man er i kontakt med sit underliv, har man en social bevidsthed, hvor man oplever sig som en del af et fællesskab. Og der opstod mange grupper, der ville lave selvforsynende landsbyfællesskaber. Adelen forsøgte at bekæmpe sådanne fællesskaber. Men i 1789 kom en revolution. En del af adelen gjorde også oprør. De halshuggede mange af den gamle adel - og blev til kapitalister, der så satte sig på magten. I stedet for at adelen og kirken skulle herske, oprettede man et system, med den lovgivende (parlament), den udøvende (regering) og den dømmende magt (domstole).
Folket fortsatte med mange små og store revolutioner. I 1810 fandt en fransk filosof på at kalde den folkelige bevægelse for socialisme. I 1840'er mødtes nogle teoretikere i Paris. Nogle kaldte sig anarkister og andre socialister. Der opstod også en ateistisk bevægelse, som tog afstand fra kirken.
Den sidste store revolution kom i 1848, hvorefter kapitalisterne totalt satte sig på magten. Arbejderne havde ingen fridage, men skulle arbejde 10-12 timer hver dag. Der var mange arbejdsulykker. Og de fleste arbejdere døde, inden de blev 30 år. Kapitalisterne mente, at arbejderne var som dyr. De ville altid være nede på sultegrænsen. Hvis man gav dem lønforhøjelse - så de kom op over sultegrænsen - ville de bare få flere børn - og så ville de komme ned på sultegrænsen igen. Det var en natur-lov, som man ikke kunne ændre - mente kapitalisterne.
 Arbejdernes bevidsthed blev spaltet. Den ene hjernehalvdel blev brugt på arbejde - og den anden blev brugt til familie. Karl Marx kaldte det, at der hermed var skabt fænomenet "en arbejder".
Tegningen til venstre viser, at der er forskellige energimønstre i højre og venstre side af kroppen - og dermed også forskellige bevidstheds-strukturer i de to hjerne-halvdele. Energimønstret i højre side er det gamle græske - og energimønstret i venstre side er det gamle jødiske. Men i begge sider hæver man sig op over underlivets bevidsthed. |
Kirken blev aktiv igen - og knyttede sig til familie-bevidstheden. I stedet for at brænde kvinder levende, mente kirken nu, at en kvinde skulle giftes med en mand, og han skulle mindst hver tredje uge slå sin kone hårdt i enden, så hun ikke identificerede sig med underlivet. Senere begyndte man i borgerlige kredse at begrænse børn, så de ikke kunne stimulere deres kønsdele. Nogle fik bure omkring kønsdelene, andre fik bundet hænderne - og nogle fik skåret forhud eller klitoris af. Man skulle ofte give børn en hård endefuld.
Alle vestlige lande skaffede sig kolonier, hvor den lokale befolkning var slaver. De blev betragtet som dyr. For at få dem til at arbejde, blev man nødt til ind imellem at piske dem. Man kunne også slå en slave i hjel. Det var på niveau med at slagte en gris.
Nogle arbejdere begyndte at lave sabotage - og ødelægge maskiner og sætte ild til fabrikker. Og der opstod i arbejde-bevægelse med politiske partier.
Inde i byerne boede arbejderne i nogle leje-kaserne. Man drak sig fulde hver dag. Og man havde tilfældig sex. Hvis en kvinde blev gravid og fødte en barn, smed man barnet ud i rendestenen, hvor det så lå og døde. Enkelte børn blev dog sendt til familie på landet og overlevede.
 Marx mente, at man skulle tilbage til den tidligere 3-delte bevidsthed - for at kunne udføre revolutionære handlinger. Men han erkendte, at arbejderklassen var så stor en ensartet masse, at de rent kvantitativt ville kunne opnå politiske ændringer.
Efter Marx's død formulerede hans skrivekammeret Friedrich Engels en "forbedret marxisme", hvor der kun var en 2-delt bevidsthed. Han kaldte det for videnskab. Det var en naturlov, at "produktivkræfterne" (underliv) udviklede sig. Og på et tidspunkt ville de komme i modsætning til magthaverne (hoved). Og så ville der opstå en revolution. Det er sådan, at de revolutionære venstre-orienterede tænker i dag.
Borgerskabet - efter 1860 og stadig i dag - knytter sig til den modsatte bevidsthed. Man skal bare mærke efter, hvad der er rigtigt at gøre - og så gøre det. Det nede i underlivet tager man afstand fra. Det er en bevidsthed, som folk har i andre kulturer - mener man. De er dyriske og grundlæggende onde. Derfor skal vores kultur herske over hele Jordens befolkning - er den tankegang, som de højre-orienterede mener er nødvendig for at skabe fred og menneskelighed her på Jorden.
Arbejder-partierne blev større og større - og lavede flere og flere strejker. Efter Første Verdenskrig kom der revolution i Rusland, hvor der kom en socialistisk regering. I 1920'erne kom der også mange oprør i Europa, med de blev slået ned af kapitalisterne - men også af de socialdemokratiske partier, som ikke ville have revolution, men kun forbedringer.
Under Anden Verdenskrig samarbejdede de kapitalistiske lande med det socialistiske styre i Rusland - om at bekæmpe Tyskland og nazismen. Da krigen sluttede, startede den "kolde krig". De kapitalistiske lande dannede NATO, og Rusland og nabolande dannede Sovjetunionen. Der kom en konstant oprustning, hvor det især var flere og større atombomber, som man anskaffede.
NATO formåede at lave en militær ring rundt om hele Sovjetunionen - og kunne herefter langsomt udsulte dem. I Rusland opgave man tanken om at erobre hele verden og gøre den socialistisk. Man overgik til en fredelig tankegang, hvor man politisk på lang sigt skulle ændre verden. Sovjetunionen nedlagde sig selv. Og Rusland begyndte at samarbejde med NATO.
NATO begyndte så at opsætte raketter op langs grænsen til Rusland. Man spærrede Rusland inde, og begyndte at lave handels-restriktioner, så man reelt kunne styre, hvad Rusland kunne og ikke kunne.
Rusland har dog formået at gøre sig selv økonomisk og miitært stærkere. NATO har reageret med at sende soldater til de baltiske lande - samt holde store flådeøvelser i Østersøen.
Den militære situation er nu sådan, at NATO er stærkere end Rusland, når det drejer sig om konventionelle militære styrker (kampvogne, kanoner osv). Men Rusland er stærkere end NATO, når det drejer sig om antallet og slagkraften af atomvåben. Denne magtbalance har medført mange års fred i vores del af verden.
Kapitalisme og imperialisme
I de sidste 30 år har NATO landene på det groveste udplyndret de fattige lande. Karl Marx analyserede kapitalismen og "beviste", at kapitalismen kun kan bestå, hvis der sker en konstant vækst. I vor tid har nogle forskere redegjort for, at der skal være en konstant vækst på minimum 3 % om året. Og når der ikke er det, bryder hele systemet sammen. Når det sker, laver regeringerne alle mulige "socialistiske" løsninger - for at få gang i økonomien igen. Og når væksten så kommer op over de 3 %, kører systemet videre.
Alle muligheder for at øge væksten i de kapitalistiske lande er stort set brugt. Vækst i dag kan kun lade sig gøre, hvis udplyndringen af de fattige lande øges.
Ny verdensorden.
Kina lavede revolution i 1949. I vor tid gennemfører de 20-års-runder. Fra 1960-80 satsede de på at hjælpe landsbyerne. De lavede små vindmøller med 1 meters vingefang. Og de kontruerede lad-cykler med en motor. Hver landsby fik et køleskab, hvor der kunne opbevares medicin. Kvinder blev ligestillet med mænd. Fra 1980-2000 indførte man ét-barns politikken, fordi landet var meget fattigt, og mange sultede. I løbet af 20 år halverede man antallet at kinesere, hvorefter der ikke var (og er) mere sult. Fra 2000-2020 har man kopieret al videnskab og teknik fra Vesten, så Kina kan alt det, som Vesten kan - men til den halve pris. Fra 2020-2040 er planen nu, at man skal stoppe med forurening, CO2-udslip og alle andre problemer, som den vestlige teknik har medført.
Kina har også besluttet, at de vil afskaffe imperialismen og udplyndringen af de fattige lande. De har dannet BRICS- sammenslutningen, som er lande, der vil være med i denne nye verdensorden. Flere og flere lande tilslutter sig.
Rusland har også tilsluttet sig; men NATO har forsøgt og forsøger at spærre Rusland inde. Så kan man lave økonomiske sanktioner mod dem. Og dermed tvinge dem til at rette sig efter Vesten. NATO har nu militær opstillet langs det meste af den russiske grænse. Mod nord har man oprettet 3 nye raket-baser, der kan sende atomvåben ind over Rusland.
Men Rusland har stadig mulighed for at sejle ud gennem Sortehavet. Derfor vil Vesten gerne have Ukraine med i NATO, så man også kan opstille raketter her langs grænsen til Rusland.
I Ukraine vil befolkningen i vest gerne være med i NATO. Befolkningne i øst taler russsisk og vil gerne være med i Rusland. På Krim afholdte man en folkeafstemning, hvor man besluttede sig for at være russsisk. Og så anekterede Rusland Krim. Nogle private hære af vestlige ukrainere begyndte at skyde mod civile i øst, hvis de sympatiserede med Rusland.
Så reagerede Rusland. De stillede 3 krav. (1) De private hære af vestlige ukrainere skulle stoppe deres krigshandlinger. (2) Ukraine skal ikke blive medlem af NATO, fordi det indebærer, at der så skal stilles raketter op i Ukraine op med den rusiske grænse. (3) Rusland vil sikre sig, at man kan køre over land fra Rusland til Krim, så man kan sejle til og fra hele verden - og være med i den nye verdensorden - sammen med de andre BRICS-lande.
Disse 3 krav vil hverken styret i Ukraine eller NATO imødekomme. Derfor indledte Rusland en militær aktion. De troede og håbede på, at man kunne skræmme ukrainerne til en aftale. Men det mislykkedes, så der i stedet kom en regulør krig.
Militær-analytikere rundt om i verden er enige om, at krigen vil slutte på samme måde, som det skete i midten af 1950'erne i Korea. Krigen vil aldrig formelt slutte; men der kommer en permanent våbenhvile - med en de-militariseret korridor mellem øst og vest.
Rusland har foreløbig besat flere af de østlige provinser. Og her har man afholdt folkeafstemning - og besluttet, at man vil være en del af Rusland. Så det er de nu - ifølge Rusland.
Oprustning
De europæiske lande i NATO frygter, at Rusland senere vil besætte andre europæiske lande; så NATO-landene i Europa er begyndt på en massiv militær oprustning.
Målet er, at man vil kunne forsvare sig selv. Der er dog intet, der indikerer, at Rusland har planer om at angribe andre lande.
Hvis de europæiske lande begynder at føre krig mod Rusland, har Rusland kun et forholdsvis ringe konventionelt militær. Men Rusland har verdens stærkeste og største atomvåben arsenal. Allerede nu advarer de NATO. Hvis en sådan krig starter, vil Rusland fra dag ét anvende atomvåben.
Alle ved - både i NATO og Rusland, at der ikke er nogen vinder i en atomkrig. Der er kun tabere. Men Rusland vil ikke acceptere, at den nuværende verdensorden opretholdes - sådan, at Rusland forbliver spærret inde - og ikke kan deltage i den nye BRICS verdensorden.
Alle militær-eksperter er derfor enige om, at der ikke kommer sådan en krig. Og på et tidspunkt slutter den nuværende krig - og herefter kan Rusland sejle frit ud på verdenshavene.
De fleste kloge og vidende personer i Vesten har erkendt det. Den gamle verdensorden kan ikke fortsætte. I Kina er der også oprustning. Allerede i 2040 vil Kina være lige så stærk militær magt som USA. Men man vil først proklamere det i 2049 - hundred-året for deres revolution.
I Rusland har man udviklet nogle nye raketter, der kan medføre atomvåben, og som kan affyres i Rusland og slå ned i USA. De bliver klar til brug i 2027. Det har medført, at amerikanerne har indset, at verden er forandret.
Europæisk bevidsthed
Hvordan oplever man i Asien og Afrika, at Vesten er?
Det sker, at unge forskere i Indien deltager i møder og konferencer i FN (De Forenede Nationer). Hvis man snakker med dem eller læser deres rapporter, er det meget klart, at inderne opfatter FN som Vestens propaganda-kontor. Den samme opfattelse har man i de fleste fattige lande. Det samme gælder for andre internationale institutioner. I Vesten bilder man sig selv og andre ind, at der er regler for alting, og at det er det verdensomspændende demokratisk system, som alle skal være glade for.

Det vestlige menneske har været igennem en udvikling - fra at være kropslig, social og leve i fælleskaber - til at være hjerne i et individualistisk system. Man opfatter denne udvikling som at skifte fra at være dyrisk - og ond - til at være som vi er i dag - kærlig - og hvor vi er de gode, der sørger for, at verden er blevet et godt sted for mennesker.
 Ethvert barn her i Europa gennemlever den samme udvikling - fra at være dyrisk til at blive en hjerne. De blå streger repræsenterer muskelspændinger. Spændingsmønstret overføres også til ansigtet, hvor der opstår det samme spændingsmønster.
Når mennesker fra andre kukturer kigger på en europæers ansigt, bliver man bange. Det ser uhyggeligt ud. Og når europæeren taler, bliver det tydeligt (for de fremmede), at den europæiske bevidsthed er skingrende sindssyg.
Hvordan opfatter europæerne sig selv?
Alle europæere har samme bevidsthedsmønster. Man befinder sig inde i hjernen. Og her er alt struktureret i overensstemmelse med ens opdragelse, som total er tilpasset den europæiske splittede og stivnede bevidsthed.
Hvis man spørger en 10-12 årig europæer, viser det sig, at en tredjedel af dem græder sig i søvn hver aften. En fjerdedel fantaserer om selvmord. Og en femtedel skader sig selv kropsligt. Og når de kigger i spejlet, hader de sig selv.
Mange unge mennesker har andre tilsvarende problemer. Nogle danner bander og skyder hinanden. Andre har vold og drab i parforholdet. Og der er et omfattende misbrug af narkotika.
De sociale myndigheder mener og tror, at det er forældrene, der har begået nogle fejl i opdragelsen. Og hele den sociale hjælpe-indsats retter sig mod at hjælpe dem, hvor det er gået galt.
I virkeligheden er det selve systemet, der skaber problemerne. Så hvis man skal ændre det, skal systemet laves om, så man ikke får spaltningerne i bevidstheden.
I dag mener politikerne, at der skal være mere politi, flere fængsler, mere medicin og flere psykiatere.
 Der er også flere og flere, der får ADHD og andre psykiske lidelser, hvor de ikke magter at have de europæiske spaltninger i deres bevidsthed. De føler sig fuldstændig blottede - og har svært ved at begå sig i samfundet. De skal så have en masse berolignende medicin.
 Kontrasten hertil er de psykiatriske hospitaler i Moskva. Her har man patienter, der er blevet udsat for de europæiske bevidsthedsspaltninger, og som ikke kan fungere socialt. Og de skal så igennen samtale-terapi, hvor de lærer at slippe spaltningerne.
Ny udvikling i de fattige lande
I Afrika og i Syd-Amerika er der flere og flere fattige almindelige mennesker, der slår sig ned ude på landet eller inde i junglen, hvor de opretter en landsby, hvor de er selvforsynende med byggematerialer, tøj og fødevarer. De dyrker jorden naturligt - så de får lækre og sunde fødevarer, der gør dem sunde og raske.
Vesten har i de senere år formået at få en diktator til at styre det enkelte afrikanske land. Men det sidste nye er, at mange (måske alle) afrikanske lande er ved at finde sammen - og ophøre at samarbejde med Vesten - og ser frem til en ny verdens-handels-ordning (BRICS).
Paradis på Jord
For et par tusinde år siden visualiserede mange, at menneskeheden engang ville blive så klog, at man nedlagde alle våbene og overgik til et samarbejdende globalt fællesskab.
De vestlige politikere mener, at man er i gang med at realisere det. Men reelt er man ved at ødelægge hele kloden og udplyndre de fattige lande - mens man hele tiden skal have mere militær, mere politi, flere fængsler osv.
Afghanistan formåede at vise vejen ud af den gamle verdensorden. Først blev landet besat i 10 år af russerne - og så i 20 år af amerikanerne. Men i stedet for at føre samlet krig - anvendte man guerilla-metoden. I hver landsby var der et par mænd, der havde et gevær og nogle patroner. Og når nogle af besætterne kom forbi, skød man en af deres soldater. Det tog ganske vist 10-20 år, inden besætterne opgav. Men de trak sig ud.
Det er sådan, at paradiset kan opstå på Jorden. Vi skal ikke have militær og forsvare os og føre krige. Men i hver landsby skal der være en lille "folkemagt" - bestående af 2-3 personer, der har våben. Og hvis man bliver besat - vil denne folkemagt gennem 10-20 år opnå, at besætterne opgiver - og aldrig forsøger sig igen.
Vi kan også overføre det til Danmark. Hvis vi i alle landsbyer og bydele har 2-3 personer med våben, kan vi nedlægge hele militæret. Og hvis russerne så besætter os, vil nogle af deres soldater ofte blive skudt - uden at man nogen sinde finder ud af, hvem der skød. Og efter 10-20 år har russerne lært, at det er håbløst - sådan at besætte os.
Så i stedet for den nuværende udvikling med mere og mere militær - kan vi se frem til en verden for vore børne-børn, hvor der er fred og samarbejde mellem alle folkeslag.
|