Tilbage




1400-tallet: Kirken overbeviste folk om, at underlivet var dyrisk og ondt. Naturen og dyrene var onde. Man skulle hæve sig op over underlivet, så man kun havde følelser og tanker. Sex var syndigt. Mennesker i andre dele af verden var dyriske og onde. De gode mennesker her i Europa var kærlige. Europæerne blev hermed civiliserede.




1800-tallet: Adelen bekæmpede fællesskabet i landsbyerne. De fattige flyttede til byerne og blev arbejdere. Højre krops-side blev til en følelsesløs arbejds-bevidsthed. Venstre side blev til følelser med familie og fritid. Alle fik et individualistisk JEG - i den ene krops-side - og andre var så i den anden kropsside. En mand identificerede sig med højre side - og blev en arbejder. Kvinder identificerede sig med venstre side - og blev en hustru, der skulle passe hjem og børn.




1980-90'erne: JEG'et flyttede fra hjertet til hjernen. Så nu er kroppen noget, som man HAR. Og bevidstheden i hjernen er noget, som man ER. Tidligere havde man følelserne med, når man snakkede - og snakkede derfor lidt langsomt. I dag er det kun hjernen, der er med i snakken - og derfor snakker man meget hurtigere. Det er lige så meningsfuldt at snakke med sin mobil-telefon - men lettere - end at snakke med et menneske. Al snak er fra hjerne til hjerne - og det er lige meget, om man snakker med en hjerne, der er i en person, der står lige ved siden af én - eller man snakker med en hjerne, der er i en person, der befinder sig 100 kilometer væk.

Uden for hjernen er der i underbevidstheden 6 MIG'er, der knytter sig til hoved-bryst-underliv i højre-venstre side. Her kobler man sig på én af de 6 MIG'er, så man stadig har en individuel bevidsthed - og noget, som man interesserer sig for. Man bruger også de 6 MIG'er til henholdsvis politik, sport, mad, tro, kærlighed og sex. Og her er der ingen sammenhæng mellem de 6.




Spaltningerne opstår samtidig i både krop og hjerne. I kroppen sætter de sig som muskelspændinger. I hjernen er det bevidstheds-strukturer.


Man kan både se og mærke muskelspændingerne. Og når personen taler, foregår den enkelte samtale inden for én af de seks del-bevidstheder.



Man kan følge udviklingen hos børn. Deres ansigt stivner mere og mere. Og inden de er blevet 14 år gamle, er de totalt stivnede. Hvordan opnår vi, at børn ikke får disse spaltninger?


Der laves en skolebørnsundersøgelse hvert fjerde år - så man kan se udviklingen. Børn får det dårligere for hver undersøgelse. Den sidste blev offentliggjordt i april 2026. I 8.klasse er det næsten hver tredje pige og hver ottende dreng, der har lav livstilfredshed: dårligt humør, nervøs, hovedpine, svært ved at falde i søvn.

Den totalt splittede bevidsthed giver angst og depression. Det ender som oftest med, at man påfører sig selv et overflade-JEG. Det "sidder" i musklerne på kroppens overflade. Og det giver en bevidsthed, som i overvejende grad bare er påvirkning fra omgivelserne. Mennesker med denne bevidsthed mener præcis det, som der er fortalt i TV-avisen.

Muskelspændingerne i kroppen sætter sig også som muskelspændinger i ansigtet. Når en person fra en fremmed kultur ser en europæers ansigt, bliver man bange, fordi det ser ret uhyggeligt ud. Vi andre har vænnet os til det - så det bare er normalt.


Revolutionær bevidsthed
Den borgerlige revolution i slutningen af 1700-tallet handlede om at tage afstand fra adelen - og opnå individuel frihed, så enhver bare herskede over sig selv. Man skal bare føle efter i sit hjerte - og så gøre det, som man umiddelbart føler er rigtigt. De har så skabt hele det kapitalistiske samfunds-system.

De revolutionlære socialister i dag satser på, at der snart kommer en revolution. Hele den historiske udvikling er en proces, hvor vi kommer fra det dyriske (underliv) - og via "produktiv-kræfterne" (teknisk og social udvikling) kommer vi mere og mere op til det forstandige hoved). Det foregår i faser: først adelsvældet, så kapitalismen og snart bliver det socialisme .... ifølge den "videnskabelige" socialismes teori.



Teori om bevidsthedens udvikling og strukturer


psykologisk analyse

 

sociologisk analyse

Køb bøgerne på www.forlaget-lynet.dk


Du kan også læse bøgerne her - eller print dem ud på papir:

Paradisets Port   Himlen på Jorden



Problemet med denne spaltning er jo, at vi har gjort os selv til hjerner. Kroppen er ikke noget, som vi ER - det er noget som vi HAR. Vi nærmer os en situation, hvor 50 % af os får livstruende sygdomme; men det eneste vi gør ved det er mere og mere medicin.

Problemet med denne spaltning er, at samfund/arbejde er totalt adskilt fra bolig/familie. Det er 2 forskellige "verdener". Den enkelte af os skal bare have et arbejde - og så skal vi have en kæreste og formere os, så der er arbejdskraft i fremtiden.

Problemet med denne spaltning er, at vi har hævet os op over naturen. Mennesker i fremmede kulturer er dyriske - og vi er ved at blive som en robot med kunstig intelligens. Samtidig er vi ved at ødelægge jorden, havene og atsmofæren.

Hvis vi skal redde os, skal vi løse alle 3 udfordringer samtidig.

Kultur-revolution