
1980-90'erne:
JEG'et flyttede fra hjertet til hjernen. Så nu er kroppen noget, som man HAR. Og bevidstheden i hjernen er noget, som man ER. Tidligere havde man følelserne med, når man snakkede - og snakkede derfor lidt langsomt. I dag er det kun hjernen, der er med i snakken - og derfor snakker man meget hurtigere. Det er lige så meningsfuldt at snakke med sin mobil-telefon - men lettere - end at snakke med et menneske. Al snak er fra hjerne til hjerne - og det er lige meget, om man snakker med en hjerne, der er i en person, der står lige ved siden af én - eller man snakker med en hjerne, der er i en person, der befinder sig 100 kilometer væk.
Uden for hjernen er der i underbevidstheden 6 MIG'er, der knytter sig til hoved-bryst-underliv i højre-venstre side. Her kobler man sig på én af de 6 MIG'er, så man stadig har en individuel bevidsthed - og noget, som man interesserer sig for. Man bruger også de 6 MIG'er til henholdsvis politik, sport, mad, tro, kærlighed og sex. Og her er der ingen sammenhæng mellem de 6.
|